Lelaki Ini

by Nurul Ariana Sabidin on Friday, June 24, 2011 at 9:07pm
..aku kaki novel tp aku takk prnah prcaya ngn watak2 di dlm novel trsebut..hnya rekaan khayalan penulis shj..jejaka yg setia & mncintai kekasih nye setulus ht..pnyayg penyabar..byk lagi sifat2 yg mmg didambakan wanita ade pd teman lelaki msing2..tp mane nakk cari lelaki mcm tu?..satu dlm seribu belum tntu ade..tp hari ini aku dah ubah..aku telah pun brjumpe ngn lelaki yg mempunyai sifat mcm ni..

* ..ptg tadi aku lepak ngn die bwh jambatan..gelap sunyi..takk ade owg..kami dduk sebelah2..
* ..satu hal aku tension psl die ni..die jenis takk suke senyum..puas aku bt lawak tapi die cuma angguk & pdg aku ngn mata sepet stim die tu..
* ..aku bwk gitar aku..sbb die mintak aku nyanyi untuk die..
* ..kisah nye brmula bila aku start petik tali gitar..die pegang key holder..mcmne nakk bunyi?..biar btul die ni?..
* ..ngn lembut die ckp 'takk payah nyanyi' ..aku dah kerut dahi..blum sempat aku tanya kenape die dah pun jwb 'suara u takk sesedap suara qie zarra i'..
* ..guys..itu lerr name kekasih hati die..QIE ZARRA..aku mmg ade kes ngn minah ni..aku suke kutuk die..tu aku ngaku lerr..
* ..'ariana'..die panggil..lembut aje cara die..aku pandang die ngn penuh tekun..
* ..die pusing mghadap aku..die tenung mata aku..aku trsentak..belum ade maneII lelaki prnah tenung aku sedalam itu..demi allah mmg menusuk masuk dlm hati aku..
* ..aku akui die mmg ade mata yg sngat seksi..sepet..sbb die muallaf cina..aku suke pandang mata die tp kali ni lain..
* ..die pdg aku takk brkelip..dan akhirnye gugur lerr air jernih ke pp die..aku trkejut & trdiam..
* ..sampai skang masih trngiangII suara die brcakap ngn trgagap2 menahan sebak..
* ..'i sayang bby qie i..more than anyone in this entire world can imagine..please don't hurt her anymore..i ask u as my friend..'
* ..aku hanya diam..die terus bangun & start lamborghini kuning die tu..aku ape lagi terus naik lerr..takk pasal die tinggalkan aku kt situ nanti..die hantar aku balik kedai bunga aku..on the way tu aku takk dengar lagi sepatah ayat die..
* ..die asyik gosok mata die..aku takk tahu nape air mata die takk benti mngalir..mungkin die takk sanggup tengok mkwe die sedih sbb kutukan aku..
* ..kawan..aku minta maaf oke..lepas ni aku takk ganggu kowg lagi..trlalu banyak maaf lagi kpd QIE ZARRA..
* ..satu hal yg aku yakin dengan kejadian ptg td..siapa pun QIE ZARRA tu..gemuk mcmne pun die..takk lawa ke..ape ke..yg pasti die mmg brtuah memiliki lelaki ini..lelaki yg brnama FAIREES Xavier..